2012. augusztus 28., kedd

Babakirándulás a Nagykőhavason

Augusztus 26-án vasárnap, 32-en jelentünk meg a Malomdomboknál, hogy egy szép és élménydús napnak nézzünk elébe a természet lágy ölén gyerekeinkkel. A fent említett létszámból 14 gyerek vett részt a kiránduláson, a legfiatalabb a 11 hónapos Uzonka.
A túraismertető után a családi úton indultunk felfele az erdőben (600m / 9,00 h). A nyárvégi nagymelegek ellen kellemes volt az erdei séta, egyből érezhettük a különbséget, ahogyan beléptünk a magas fák lombjai alá. Először is hosszan meneteltünk a völgyön felfele, majd széles szerpentinek könnyítették előrehaladásunkat. Itt volt a legnagyobb szintemelkedés, tehát meg is érdemelte mindenki az első padnál a pihenőt. Előkerültek a szendvicsek és az innivalók.
Mivel az egész társaság nagyon jól tartotta az iramot, egy hosszabb szakaszt vállaltunk be a felfele út során. A gyerekek nagyon jókedvűek voltak, ugrándoztak, futkároztak, energiatöbblettel rendelkeztek. Ameddig megérkeztünk a Medveszakadékhoz, útközben Bencéék bemutatták a karatetudományukat is.
A szakadéknál hosszabb pihenőt iktattunk be (1200 m / 11,00 – 11,30 h), ezalatt kimentünk a kilátó szélére, ahonnan gyönyörködhettünk az előttünk eltáruló panorámában. Itt a gyerekek szemmel láthatóan jól érezték magukat, igyekeztek minél többször a fotózások középpontjában lenni.
A Medveszakadékot elhagyva hamarosan  a forráshoz értünk, ahol púposteve módjára mindenki feltankolt vízből, aztán egy meredek emelkedő után kiértünk a hosszú tisztásra. Ezen végigmentünk és a felső szélében egy utolsó pihenőt tartottunk a menedékházhoz való érkezés előtt.
Még egy utolsó erőfeszítés árával megérkeztünk a menedékházhoz (1630 m / 13,15 h). A 30 fokos hőségben jólesett a menedékház árnyékában megpihenni, felszusszanni. Volt aki bent fogyasztotta el elemózsiáját, néhányan pedig kint. Az evés után az összes gyerek kipróbálta a szamaragolást, a csacsik nagyon jól bírták a gyűrődést. Nagy élmény volt a gyerekek számára, a mosolyt mintha felragasztották volna a szájukra. Aztán kutyákat is lehetett simogatni, illetve a sárkányeregetés is volt a programban. Persze eljött a pillanat amikor kellett visszaindulni, de a két óra hancúrozás nagyon jót tett a kicsiknek.
Elbúcsúztunk a menedékház gondnokától – Attilától és Anikótól – és indultunk vissza ugyanazon az úton amelyen feljöttünk (1630 m / 15,50 h). Lefele természetesen gyorsabban haladtunk, de már nem volt tapasztalható  a gyerekek részéről az energiatúltengés mint a felfele jövet. A jólevegő kihúzta mindenkiből a szuszt, a gyerekek szépen a szüleiket kézenfogva ereszkedtek a családi úton. Jó iramban haladtunk, de főleg a pihenőknél szemmel látható volt az orcákon a jóleső fáradtság. Azért a humorérzék nem lankadt, ami nagyon fontos.
Leérkeztünk a Malomdombokhoz (600 m / 18,15 h), vissza az autókhoz. Eljött a búcsúzkodás ideje, illetve a következő kirándulásról való érdeklődések. Egy nagyon szép és élménydús napnak tettünk pontot a végére, mindenki elégedetten távozott a helyszínről.
Köszönjük minden szülőnek és gyereknek a részvételt, szívesen várjuk az elkövetkezőkben is. Egy ilyen gyermekricsajos kirándulás nagyon különbözik a hagyományos túrákkal ellentétben, egészen más színt visz a társaság életébe. Úgyhogy köszönjük nektek Gyerekek.
Egy utolsó különlegességet megemlítve: jelen volt a legidősebb - 82 éves Sanyi bácsi, és a legfiatalabb - Uzonka (HEKE tagok) a maga 11 hónapjával.